Cała rekrutacja przeprowadzana jest przez system USOS. Konkretnie poprzez stworzona w tym celu zakładkę.
Musisz zalogować się na swoje konto na portalu USOSweb – www.usosweb.amu.edu.pl Następnie wchodzisz w zakładkę:
następnie:
zobaczysz:
klikasz w oferty wyjazdów. Zobaczysz listę wydziałów na naszej uczelni.
Wybierz Wydział Historyczny!
Zobaczysz listę wszystkich uczelni z którymi Wydział Historyczny ma podpisaną umowę w ramach wymiany studenckiej Erasmus +. Wybierz tą uczelnie, na którą chciałbyś wyjechać.
Na kolejnej stronie zobaczysz informacje na temat wbranej uczelni.
Na tej stronie interesujących jest kilka elementów. Pierwszy z nich to kod Erasmus uczelni – to właśnie tym kodem posługujesz się w trakcie wypełniania wszystkich dokumentów związanych z procesem wymiany studenckiej. Jest to indywidualny „numer” nadawany każdej jednostce akademickiej.
Kolejny istotny element to liczba miejsc. Jest to ilość studentów (zadeklarowana przez uczelnię przyjmująca) jaką dana uczelnia jest w stanie przyjąć w ramach programu Erasmus +. Ilość miesięcy to długość trwania pobytu.
Po kliknięciu na ZŁÓŻ WNIOSEK zostaniesz przekierowany na stronę aplikacji. Pierwsza opcja która się pojawi:
Pozostaje do uzupełnienia kilka pól.
W pierwszej rubryce powinieneś wpisać wszystkie języki które znasz.
Opinia – musisz poprosić jednego z pracowników naukowych o wystawienie opini na temat swojej osoby. Może ona zostać wtawiona w USOSa lub w formie papierowej zabierz ją ze sobą na rozmowę kwalifikacyjną.
Życiorys powinien zawierac podstawowe informacje – imię, nazwisko, adres, adres e-mail, telefon.
List motywacyjny – w tym miejscu musisz, jak to w liście motywacyjnym, umotywować powody swojego wyjazdu.
Na samym dole aplikacji masz możliwość złożenia wniosku lub anulowania go.