System USOS

Cała rekrutacja przeprowadzana jest przez system USOS. Konkretnie poprzez stworzona  w tym celu zakładkę.

Musisz zalogować się na swoje konto na portalu USOSweb – www.usosweb.amu.edu.pl Następnie wchodzisz w zakładkę:

następnie:

zobaczysz:

klikasz w oferty wyjazdów.  Zobaczysz listę wydziałów na naszej uczelni.

Wybierz Wydział Historyczny!

Zobaczysz listę wszystkich uczelni z którymi Wydział Historyczny ma podpisaną umowę w ramach wymiany studenckiej Erasmus +. Wybierz tą uczelnie, na którą chciałbyś wyjechać.

Na kolejnej stronie zobaczysz informacje na temat wbranej uczelni.

Na tej stronie interesujących jest kilka elementów. Pierwszy z nich to kod Erasmus uczelni – to właśnie tym kodem posługujesz się w trakcie wypełniania wszystkich dokumentów związanych z procesem wymiany studenckiej. Jest to indywidualny „numer” nadawany każdej jednostce akademickiej.
Kolejny istotny element to liczba miejsc. Jest to ilość studentów (zadeklarowana przez uczelnię przyjmująca) jaką dana uczelnia jest w stanie przyjąć w ramach  programu Erasmus +. Ilość miesięcy to długość trwania pobytu.

Po kliknięciu na ZŁÓŻ WNIOSEK zostaniesz przekierowany na stronę aplikacji. Pierwsza opcja która się pojawi:

Pozostaje do uzupełnienia kilka pól.

W pierwszej rubryce powinieneś wpisać wszystkie języki które znasz.
Opinia – musisz poprosić jednego z pracowników naukowych o wystawienie opini na temat swojej osoby. Może ona zostać wtawiona w USOSa lub  w formie papierowej zabierz ją ze sobą na  rozmowę kwalifikacyjną.
Życiorys powinien zawierac podstawowe informacje – imię, nazwisko, adres, adres e-mail, telefon.
List motywacyjny – w tym miejscu musisz, jak to w liście motywacyjnym, umotywować powody swojego wyjazdu.

Na samym dole aplikacji masz możliwość złożenia wniosku lub anulowania go.

 

Reprezentuje i wspiera studentów Wydziału Historycznego